Interim management

interim-managerEen (tijdelijke) administratief medewerker nodig ?

Welke ondernemer krijgt er niet mee te maken ?  Een van uw medewerkers meldt zich ziek, uitgerekend op het moment dat er een belangrijk rapport gepresenteerd moet worden.

Of uw werknemer is voor langere tijd afwezig en u dacht dat u of een van uw andere werknemers de administratieve werkzaamheden er wel even bij zou kunnen doen.
U zult vaststellen dat dit in de praktijk niet meevalt, gewoonweg omdat u de tijd en de routine hiervoor mist.

Ook kan het zijn dat uw onderneming, B.V., stichting of vereniging te klein is om een boekhouder in dienst te nemen.

Op dat moment kunt u ons inschakelen.
Door jarenlange ervaring op administratief gebied en de beschikking hebbende over meerdere boekhoudprogramma’s, kunnen wij snel en deskundig binnen uw bedrijf bijspringen en gaat uw administratie gewoon door.

Wilt u meer informatie over deze dienst neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Nieuws

Bedrag definitieve aanslag erfbelasting mogelijk onjuist vastgesteld

11/07/2018 - Heeft de Belastingdienst u onlangs een definitieve aanslag erfbelasting uitbetaald? Of hebt u een definitieve aanslag ontvangen waarin staat dat u een bedrag terugkrijgt? Het uitbetaalde of vastgestelde bedrag is mogelijk onjuist vastgesteld.   
Lees meer...

Staatssecretaris tevreden over fiscaal beleid autobelastingen

08/07/2018 - Staatssecretaris Snel van Financiën heeft de Tweede Kamer de evaluatie Autobrief II toegezonden. De staatssecretaris concludeert dat de Wet uitwerking Autobrief II heeft geleid tot meer stabiele belastinggrondslagen en – met name in de bijtelling - minder marktverstoring en minder complexiteit.
Lees meer...

Antwoorden op vragen waarom dode mensen post van de belasting krijgen

08/07/2018 - 
Een DigiD wordt niet automatisch opgeheven na het overlijden van een persoon. Dat heeft de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken geantwoord op Kamervragen naar aanleiding van het bericht ‘Waarom dode mensen post van de belasting krijgen'?
 
Lees meer...

Loon dga verlagen met terugwerkende kracht mag niet

26/06/2018 - Loon dat een directeur-grootaandeelhouder (dga) al genoten heeft, mag niet teruggedraaid worden. Elk jaar ontvangt de Belastingdienst in het laatste kwartaal correctieberichten waarin het salaris van dga's wordt verlaagd. Dga's geven hiervoor diverse argumenten, bijvoorbeeld dat hun salaris na de verlaging nog steeds voldoet aan de gebruikelijkloonregeling of dat zij niet of minder gewerkt hebben.  
Lees meer...

Liggelden jachthaven belast tegen het algemene btw-tarief

15/06/2018 - Op vergoedingen voor ligplaatsen voor zeilboten en snelle motorboten in een jachthaven is het algemene btw-tarief van 21 procent van toepassing. Dat heeft de Hoge Raad geoordeeld. 
Lees meer...

Geen naheffing bij verhoging btw-tarief

11/06/2018 - Het kabinet wil ondernemers niet belasten met extra administratieve lasten bij de aangekondigde verhoging van het verlaagde btw-tarief van 6 naar 9 procent. De Belastingdienst zal niet gaan naheffen op in 2018 betaalde prestaties die pas in 2019 gaan plaatsvinden. Dit heeft staatssecretaris Snel van Financiën in een debat met de Tweede Kamer aangekondigd.  
Lees meer...

Pensioenoverzicht gaat ook mee- en tegenvallers tonen

04/06/2018 - Iedereen die pensioen opbouwt, krijgt vanaf volgend jaar september beter inzicht in de hoogte van de pensioenuitbetaling die hij of zij later kan verwachten. Op mijnpensioenoverzicht.nl worden drie verschillende bedragen toegevoegd; deze zijn berekend volgens een verwacht scenario, een optimistisch en een pessimistisch scenario. In de scenario's is rekening gehouden met mee- of tegenvallende economische ontwikkelingen.
Lees meer...

Minimumloon en minimumvakantiebijslag stijgen per 1 juli 2018

30/05/2018 - De brutobedragen van het wettelijk minimumloon en minimumvakantiebijslag wijzigen per 1 juli 2018.
Lees meer...

Uitspraak hof over onjuist gebruik digitaal kassasysteem

13/05/2018 - Een goed opgezet administratiemodel en intern beheersingsproces zijn van onschatbare waarde voor een onderneming waar veel contant geld in omgaat. Daarbij is een digitaal kassasysteem feitelijk onmisbaar. Als een ondernemer zo'n kassasysteem bewust verkeerd gebruikt, dan kan dat leiden tot serieuze fiscaalrechtelijke consequenties. Een voorbeeld hiervan is onderstaande uitspraak van Gerechtshof 's-Hertogenbosch.  
Lees meer...

Kassagegevens moeten digitaal worden bewaard

13/05/2018 - Digitale detailgegevens uit een kassa moeten bewaard blijven, zodat de Belastingdienst een efficiënte controle kan uitvoeren.
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>